Sunday, December 7, 2008

AHAD - 7 DISEMBER 2008


Hari ini di rumah keluarga di Kamunting, agak tidak menentu, sejak awal jam 5 pagi telah bangun untuk mempersiapkan diri. Teringatkan isteri yang sedang menunggu anak kami di Pusat Perubatan Apollo yang disyakki mengidap demam denggi. Keputusan darah semalam menunjukkan angka 48 yang memberi induksi bahawa ianya jauh rendah dari kadar normal. Tengah malam semalam, isteriku menelefon lagi, katanya result jam 11 malam, bacaannya semakin menurun. Kemungkinan perlu dipindahkan ke Hospital Taiping..

Anak-anak semuanya berkumpul di Kamunting. Tahun ini Raya Aidil Adha, seperti biasa sejak rumah siap, kami meraikan di sini. Cuma dengan sedikit ujian yang Allah berikan pada tahun ini menjadikan suasana sambutannya tidak semeriah sebelumnya. Moga Allah memberikan kami yang terbaik buat keluarga ini. Semoga Nurul Firzanah, anakanda kelima aku dan isteriku yang baru berusia 11 tahun pada 1 Disember yang lalu kembali sihat, riang dan ceria untuk menggembirakan kami seisi keluarga dan terus istiqamah sebagai keluarga dakwah dan islah

No comments:

Salam dan Selamat Melayari Blog Rasmi Abu 'Ammar

Blog ini adalah sebuah diari kehidupan penulis dalam melalui pelbagai watak; sama ada sebagai seorang anak, seorang ayah, seorang suami, seorang staf dan ketua di pejabat, seorang du'at, seorang sahabat, seorang abang, sebagai Pak Long, Ayah Chak, Sebagai Guru, Seorang Pelajar di alam remaja, Zaman Muda Belia dan Zaman Berusia , Seorang Jurulatih, Kaunselor, Pembimbing Rakan Sekerja dan bermacam-macam lagi. Hampir 43 tahun aku melalui kehidupan dengan pelbagai rencah kehidupan, pahit manis, pelbagai ujian dan cabaran yang ingin jadikan ianya sebuah perkongsian pengalaman untuk kita sama-sama berusaha mengislahkan diri untuk terus megharungi kehidupan sebagai seorang hamba Allah di muka bumi Nya ini. Semoga segalanya diikhlaskan kerana ALLAH.